Чтo тaкoe зaпaснaя тoрмoзнaя систeмa
/ GettyImages
Ніxтo нe будe зaпeрeчувaти, щo сeрeд усіx вaжливиx с целью бeзпeки систeм aвтoмoбіля гaльмa є нaйвaжливішими. Тoму булo б дивнo, якби кoнструктoри нe пeрeдбaчили їм якoгo дублювaння: зaпaсні гaльмa є нa кoжній мaшині.
Aвтoмoбілісти, які щe зaстaли чaси, кoли oбoв’язкoвий тexoгляд прoвoдився пo-спрaвжньoму, пaм’ятaють, нaскільки принципoвo стaвилися в цілoму нe принципові ”даішники” давно справності стоянкового гальма. “Чіпляються!“ – ображалися деякі водії.
Стоянкове гальмо ще з моменту свого створення немножко другу функцію – запасної гальмівної системи. Тому вони мали незалежну від основної системи конструкцію
Але насправді служиві дбали относительно безпеку автолюбителів. Адже саме “ручник”, крім основної функції з утримання машини держи стоянці, править в будь-якому автомобілі ради резервні гальма. Хоча слід визнати, що сверху багатьох сучасних моделях до самого запасної гальмівної системи є питання.
Скільки гальмівних систем в машині
Якщо говорити относительно легкову машину, гальмівних систем у ній дві – робоча і стоянкова, вона ж – запасна, резервна. Ще возьми початку XXІ ст. майже в усіх автомобілів це було саме дві окремих системи. І саме цим забезпечувалася надійність резервних гальм.
Важіль, чалка і кілька тяг біля колодок: такий вигляд один стоянкове гальмо аж по 2000-х років
Нагадаємо, що робоча (основна) порядок – гідравлічна, в ній зусилля від педалі поперед колодок кожного колеса передається рідиною. Рядом цьому класичний “ручник” має окремий механічний привід – тросом, помощью який важіль “ручника” (разве окрему педаль) притискує оковы до дисків чи барабанів (іноді теж окремих).
А якщо “ручник” електричний?
Але у більшості сучасних автомобілів стоянкове гальмо має зовсім іншу конструкцію – вони електричні, а точніше – електричні з електронним керуванням. Замість важеля либо окремої педалі – кнопка, замість троса – дроти, замість тяг та колодок біля кожного жестянка – електродвигуни з редуктором.
Стоянкове гальмо електромеханічного типу получи сучасних авто набагато складніше старого механічного “ручника”
Таке стоянкове гальмо дає масу додаткових зручностей: його без (труда автоматизувати як на активацію, манером) і на деактивацію, його можна використати в целях електронних помічників типу Auto Hold, Hill Assist, Stop & Go. Але є Вотан недолік: в якості резервного гальма такий “ручник” без- такий гарний, як чиста механіка. По правую руку у тому, що гальмування з великої швидкості електро-“ручнику” малограмотный довіряють.
Тобто якщо раптом відмовить робоча гальмівна конструкция, “смикнути” його кнопку альбо клавішу на швидкості можна, але спочатку електроніка активує гідравлічний привід робочих гальм – тих самих, які вже відмовили! І лише після уповільнення машини предварительно 7 – 10 км/годик увімкнеться стоянкове гальмо, яке і запинить машину остаточно. Але ж наскільки вправно инструмент гальмуватиме до тих 7 – 10 кеме около проблемах в основній системі, незрозуміло.
Перевага електричного “ручника” у тому, що його можна зробити автоматичним та використовувати у кількох допоміжних системах
Сиречь основна надія для власників машин з електричним стоянковим гальмом у випадку проблем з основною (робочою) системою – получай високу надійність техніки. Яка получай сучасних поколіннях машин справді заслуговує поваги – але ж накануне певного вікового ліміту. Тобто власникам таких машин з великим пробігом исповедь приділяти особливу увагу профілактиці гальмів та превентивним замінам деталей.
Рекомендація (авто)машина24
Коли вже говорити насчет стоянкове гальмо як оборона резервну (аварійну) систему, варто заздалегідь навчитися використовувати її у цій якості. Адже ефективність “ручника” під часок руху машини набагато нижче, ніж у робочої гальмівної системи. Щоб розуміти, як відбувається аварійне гальмування “ручником” і чого від нього можна очікувати, в вільній від іншого транспорту ділянці дороги відпрацюйте уповільнення вслед за допомогою стоянкового гальма (пусть) даже до повної зупинки.